BLOGU LU' OTRAVĂ

Monday

29

May 2017

0

COMMENTS

Povestea idolului modei americane

Written by , Posted in Diverse

A fondat compania in 1985 si a devenit sinonimul stilului american cu tot ceea ce inseama moda urbana, provocatoare dar in acelasi timp accesibila. Brandul sau este unul dintre cele mai populare din lume si poate sa fie recunoscut imediat de catre oricine care ii vede produsele. Doua cuvinte imi vin in minte cand aud numele brandului: relaxat si potrivit in absolut orice ocazie. Nu sunt chiar doua 🙂

Astazi vorbim despre brandul american care este prezent in 90 de tari si care are vanzari anuale de peste 6,5 mld. dolari. Nascut la New York, in 1951, Tommy Hilfiger este un ambasador al stilului si modei americane autentice iar creatiile sale sunt purtate de catre adolescenti, oameni de afaceri, hip-hop-eri, presedinti de state sau diverse personalitati marcante ale lumii.

“Cine este muza mea din toate timpurile? Kate Moss. Este o sursa constanta de inspiratie datorita stilului ei fantastic. Azi, as spune ca Gigi Hadid ma inspira in egala masura. De asemenea, sotia mea si fiicele mele sunt niste muze extraordinare, pentru ca au gusturi si stiluri foarte diferite.” spunea Thomas Hilfiger intr-un interviu pentru revista Elle.

Cum a inceput totul? Prima data in liceu. Cand a investit 300 de dolari si impreuna cu alti 2 colegi revindeau jeansi la mana a doua. Apoi Tommy Hilfiger a profitat din plin de revolutia jeans-ilor in anii ’70 imbracand corporatisti care invatau conceptul de “casual friday” si a contribuit la moda hai­nelor XXL si a pantalonilor cu turul foarte lasat. Tanarul pasionat de haine a reusit rapid sa isi transforme afacerea intr-un lant de 7 magazine sub denumirea de People’s Place care vindeau pe langa jeansi si obiecte de decor sau postere cu trupe celebre ale momentului. Pana si denumirea magazinului spunea totul 🙂

Si uite asa Tommy Hilfiger a avut o ascensiune rapida care a culminat cu achizitionarea unui Porsche si care a sfarsit in 1977 cu falimentul People’s Place. Dupa aceasta experienta s-a mutat in Manhattan unde a mai incercat o afacere care a dat faliment destul de rapid. De aceasta data era bazata pe articole sportive. A urmat perioada Jordache iar in 1994 a fost contactat de Mohan Murjani – omul care detinea licenta pentru jeansii Gloria Vanderbilt. Lucrurile au mers din ce in ce mai bine. In 1986, vanzarile Hilfiger s-au ridicat la 32 de milioane de dolari iar un an mai tarziu, vanzarile au ajuns la 70 de milioane de dolari.

tommy hilfigertommy hilfigertommy hilfigertommy hilfiger

Influentat de Andy Warhol si Jean-Michel Basquiat, Tommy Hilfiger este designerul unei noi generatii iar brandul sau este o combinatie perfecta intre un marketing de succes si un stil accesibil.

Brandul a devenit din ce in ce mai iubit de tineri. Pentru cei cu varste cuprinse inte 20 si 35 de ani imbracamintea Hilfiger a devenit “uniforma” Lejer si relaxat. Astea erau cuvintele care caracterizau hainele produse de Hilfiger. Finalul anilor ’80 marcheaza un alt eveniment important in viata lui Tommy Hilfiger – din cauza problemelor financiare compania Murjani a fost obligata sa renunte la brandul Tommy Hilfiger si astfel Tommy, Mohan Murjani si alti doi parteneri au înfiintat o noua companie, Tommy Hilfiger Co. Inc.

tommy hilfiger IMG_6614 IMG_6631

Vanzarile sale au inregistrat un salt incredibil dupa ce Snoop Dogg a aparut in emisiunea Saturday Night Live, in 1994, purtand un tricou marca Tommy Hilfiger.In 1995 a fost declarat de Consiliul Designerilor din America, designerul anului. In 1996, vanzarile au ajuns la 500 de milioane de dolari, iar veniturile companiei au crescut cu peste 60% fata de anul precedent. Tommy Hilfiger a reusit nu doar sa creeze haine moderne si purtabile, dar si un stil de viata!

“Experientele mele in industria modei in ultimii 30 de ani au fost precum o goana nebuna, plina de momente ce mi-au definit atat cariera, cat si viata personala. Intotdeauna am crezut ca ce e mai bun urmeaza sa vina. Dar de departe pot spune ca deja am trait aventura vietii”, spune designerul.

tommy hilfiger IMG_6659 IMG_6669

Ca tot vorbim despre Tommy Hilfiger o sa va prezint 3 tinute care mi-au placut foarte tare. Doua dintre ele fac parte din colectia pentru barbati Tommy Hilfiger, sezonul Primavara/Vara 2017, Summer of Love, care celebreaza spiritul de eliberare si dragoste al anilor 1960 printr-o reinterpretare moderna. Ca tot am vorbit despre istoria acestui brand. Mie mi-a inspirat bucurie, energie, optimism si spirit liber. Iar a 3-a tinuta face parte din colectia Tommy Hilfiger Tailored. Paleta de culori proaspete si cool este inspirata de stilul de viata californian si de lucrarile lui David Hockney.

“Regulile clasice incep sa se disipeze, iar oamenii doresc haine in care sa se simta lejeri, confortabili si relaxati. Imi reaminteste de vibe-ul de la finalul anilor ‘60, asa ca am facut o selectie din care am ales elemente dragi care m-au inspirat, de atunci si de acum, si le-am unit pentru a crea colectia pentru Primavara/Vara 2017. Look-ul vorbeste despre descatusarea din tiparele clasice prin reinterpretarea recognoscibila a brandului, care transmite ireverentiozitate si un spirit cool.” a declarat Tommy Hilfiger.

tommy hilfiger IMG_6685

PS: Tinutele pe care le-am purtat in fotografiile de mai sus le gasiti in magazinele Tommy Hilfiger din Bucuresti si din tara.

FOTO: Iuliana Popescu


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.