BLOGU LU' OTRAVĂ

Monday

20

July 2020

0

COMMENTS

“Barbatul care poarta o geanta de la noi este un individ ce se cunoaste bine pe sine, un om care nu trebuie sa demonstreze nimanui ca are bani, sau ca se imbraca bine, ci mai degraba poarta geanta noastra pentru ca valorile brand-ului rezoneaza cu ale sale.” Interviu cu Silviu Tolu

Written by , Posted in Diverse

Cautarea este uneori mai importanta decat lucrurile pe care le gasim iar intalnirile din viata sunt momente in care se nasc lucruri frumoase. Daca la toate cele de mai sus se mai adauga pasiune si multa munca lucrurile nu au cum sa nu iasa bine. Povestea de astazi este fix despre asta. Despre oameni, despre pasiune si despre un brand creat pentru astfel de oameni: creativi, plini de energie, relaxati, linistiti, puternici, cu multa incredere in ei, naturali si autentici. Brand-ul MOTA a fost creat de Ionuț (Johnny) din pasiune pentru design si piele. In urma cu 2 ani i s-a alaturat Silviu in scopul de a promova brandul si de a incerca sa il duca si dupa granitele Romaniei. Am stat de vorba cu Silviu Țolu pentru ca am fost curios sa afla mai multe despre MOTA.

Esti model, pasionat de design, ai studiat moda la Universitatea din Bologna. Cum a venit treaba asta cu moda? Cum a inceput totul?

A început de mult, acum mai bine de zece ani, când l-am cunoscut pe fotograful Tibi Clenci care mi-a spus ca pot face o carieră din asta. Și ne-am pus pe treabă, iar în câteva zile am semnat cu o agenție din Paris și am plecat la un job pentru atelierele Dior. În mod natural, în toată călătoria asta de un deceniu, am învățat multe lucruri despre fashion și, pe când locuiam la New York, mi-am dat seama că îmi place mult și mă simt în elementul meu în povestea cu lifestyle-ul masculin, de la haine și accesorii, la cocktail-uri, locuri unde mâncăm și călătorim, cum ne comportăm etc. Eu îi spun simplu menswear. Așa am ajuns și să fac un MBA la Bologna Business School specializat pe Design, Fashion & Luxury Goods, tocmai ca să aprofundez domeniul și din punct de vedere administrativ.

Vorbeam cu tine acum ceva vreme si ziceam ca pe piata de articole pentru barbati e inca o gramada de loc sub soare. Cum ti-a venit ideea cu MOTA?

Am fost surprins în mod plăcut când am aflat că există un astfel de brand în România și uitându-mă la valorile omului din spate, dar și la calitatea produselor, am simțit că îmi doresc să fac parte dintr-o asemenea afacere locală, că vreau să contribui la educarea pieței și să creez, împreună cu John o poveste de succes, un legacy, despre ce înseamnă craftsmanship „Made in Romania”. Cât despre analiza pieței, e adevărat, loc este, doar că fiind un mediu plin de provocări acesta al antreprenoriatului în România (mai ales în ceea ce privește accesoriile sau fashion pentru bărbați), inclusiv nevoia românului de a-și etala statutul prin brand-uri internaționale cunoscute, mulți preferă să facă altceva cu banii (atât pentru investiții, cât și pentru cheltuieli). Poate contextul actual ne va deschide puțin ochii să susținem și să promovăm și produsele create pe plan local, de români. Noi oricum mergem înainte, cu răbdare ardelenească.

Campanie MOTA NOMAD – Fotografii de Tibi Clenci

Stiu ca partenerul tau John este pasionat de design si piele si este profesor la UNARTE la secțiunea Metal? De aici vine ideea de a imbina pielea cu elemente metalice. Cum te-ai cu cunoscut cu John si cum ai decis sa te bagi in treaba asta?

Exact! John, care este specializat pe metal s-a gândit (și bine a făcut) să combine metalul, un element “rece”, “dur”, cu pielea, care este cumva în contrast perfect, un material maleabil și care inspiră căldură, dar și o anume prestanță.

Cu Ionuț Marin (aka @johnmota_) m-am cunoscut când mi-a scris să îmi ofere o servietă MOTA, pentru că îi plăcea ce făceam și uite așa s-a legat în primul rând o prietenie frumoasă. Apoi l-am avut invitat la podcastul meu, unde am aflat și eu mai multe despre el și despre brand și mai târziu, anul acela, pentru că eu începusem să petrec mai mult timp în țară, pentru că am simțit o energie foarte bună în ceea ce-l privește pe John, pentru că îmi plăcea enorm ce crea la MOTA și în final, pentru că am simțit că pot contribui la dezvoltarea acestui business, i-am propus să ne asociem în încercarea de a ajunge cu MOTA acolo unde amândoi credeam că merită, adică foarte sus, sau foarte departe dacă vrei.

Arata foarte “ca afara” produsele voastre. Au potential de a ajunge si in strainatate. Te-ai gandit la treaba asta? Sa fiti internationali? 🙂

Uite că ai anticipat bine cu întrebarea asta. Da, într-adevăr, ne dorim foarte mult asta, de fapt acesta a fost unul dintre motivele și scopurile pentru care ne-am unit forțele: dorința, sau chiar visul de a încerca să punem câte o geantă MOTA în mâinile unui Alexander Kraft, ale unui George Cortina, Alessandro Squarzi, sau Andreas Weinås ș.a. adică greii menswear-ului internațional. Dar înainte de asta credem că este necesar să cucerim piața locală și să creăm comunitatea de #FriendsOfMOTA începând de aici, de unde a plecat totul.

Stiu ca puneti mare pret pe manufactura, pe furnizorii locali, stiu ca totul este facut manual, cu multa migala. Cum alegeti pielea? De unde o aduceti?

Alegem pielea după două criterii de regulă, primul – să fie un produs calitativ, și al doilea, să se potrivească design-ului genții (unele piei sunt mai moi, altele mai rigide și fiecare se pretează unui anume tip de geantă). Ne aprovizionăm de la importatori din București, iar pielea este de proveniență Italia (Toscana) sau Portugalia. Da, este important pentru noi faptul că totul este făcut manual și deci, cu simțul răspunderii și acordăm o atenție deosebită detaliilor. Punem o parte din personalitatea noastră în fiecare geantă pe care o producem.

În viitorul apropiat ne dorim să ajungem și la un târg internațional de piele, cum ar fi Lineapelle din Milano, pentru a explora și mai mult acest univers fascinant și povestea oamenilor care îl creează.

Care e povestea lui “Made by the artist’s hands”?

În construirea identității de brand am vrut să comunicăm faptul că gențile sunt lucrate manual, dar în analiza noastră am remarcat că handmade sau handcrafted au devenit, în primul rând, mult prea folosite și, de cele mai multe ori, prezintă un produs prea crafty, prea artizanal comparativ cu ceea ce facem noi. Și atunci am combinat ideea de făcut de mână cu faptul că produsele noastre sunt de nișă și că sunt create, de la concept, la design, la manufactură de către John, care este, de formare, artist (să vedeți cum pictează și cum sculptează!) și am venit cu formularea aceasta, Made by the artist’s hands. Pentru că este 100% adevărat și reprezintă o valoare adăugată a produselor MOTA.

Sunt multi barbati la noi care se feresc de accesorii. Palarie, geanta, bijuterii. Cum arata barbatul care poarta o geanta de la MOTA?

Inițial ne gândeam la bărbatul MOTA ca la genul ce poartă o servietă la birou, îmbrăcat mega-stylish cu un costum double-breasted, dar care în weekend aruncă o geacă Barbour pe el, își ia un duffle bag și pleacă cu Land Rover-ul la casa lui de la țară, unde poate citește, poate merge la pescuit, poate prepară un Negroni sau degustă o vin roșu bun în timp ce pregătește o tocană de miel – înțelegi ideea, dar ne-am dat seama că, deși este o estetică frumoasă, nu este tocmai realistă, mai ales în mediul nostru.

Așa că am continuat să analizăm și, întrebându-i și pe clienții MOTA, am ajuns la concluzia că bărbatul care poartă o geantă de la noi, lăsând la o parte un look sau altul este un individ ce se cunoaște bine pe sine, un om care nu trebuie să demonstreze nimănui că are bani, sau că se îmbracă bine, ci mai degrabă poartă geanta noastră pentru că valorile brand-ului rezonează cu ale sale. Așadar, el poate să fie și un domn îmbracat la costum de Tweed care fumează trabuc și bea scotch învechit 16 ani în butoaie de stejar, și un tip hip ce poartă ultimul model de sneakerși și care preferă skateboard-ul sau trotineta pentru a se deplasa. Deși e un cuvânt care nu prea îmi place, se potrivește bine aici: trebuie să fie un bărbat asumat.

Ce poti sa ne zici despre editiile speciale scoase pana acum: Monaco sau Franco? Ambele mi se par genial realizate.

Foarte tare că le-ai remarcat! Franco a fost primul model de geantă MOTA. Cu el a început John, plecând, ca inspirație, de la design-ul caroseriei unui Ferrari 166 MM Touring Barchetta din 1950. De fapt, Franco întruchipează însăși ideea de la care a pornit MOTA, aceea a unei forme din metal modelate care să dea formă genții, partea de piele venind în plan secundar pentru a completa estetic și funcțional. Automobilele sport vintage sunt o reală inspirație în actul creativ, fiind primele obiecte funcționale în care s-au alăturat forme din tablă vopsite și lăcuite cu tapițerii și accesorii din piele, totul, putem spune, chiar la nivel de artă.

Geanta Monaco, o creație ceva mai recentă, continuă ideea genții Franco. De data aceasta, sursa de inspirație este Ferrari 458 Italia – John recunoaște că cel mai mult îl inspiră mașinile italiene, mai ales cele din perioada anilor ’50-’60.

Foto: Tibi Clenci


Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.