Cel mai bun mijloc de transport intr-un oras aglomerat
Written by Otrava, Posted in Bucurestiul meu
Merg cu ea din martie 2018. Este de departe cel mai bun mijloc de transport intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul si recomand tuturor sa isi achizitioneze una. Acum parca mai mult ca niciodata. Mi se pare ca momentul asta, pe langa faptul ca este vara, este ideal pentru o trotineta electrica. Si cred ca cel mai bun test este sa va inchiriati una si sa vedeti cum e. Faza cu trotineta electrica e fix chimie pura.
Adica sunt oameni care se dau cu ea si pur si simplu se indragostesc de ea si sunt oameni care nu se vad pe ea si nici nu o sa se vada vreodata. Daca ai drumuri nu foarte lungi, daca nu ai de carat mereu lucruri voluminoase, daca ai intalniri in centru unde gasirea locului de parcare este o incercare aproape imposibila…mi se pare ideala. Asa sunt eu. Am drumuri in zona centrala a orasului, si am mereu un rucsac cu mine. Pe langa asta imi place tare sa ma plimb cu ea pentru ca descopar locuri noi prin oras. Daca eram cu masina nu le vedeam. Sunt o gramada de locuri descoperite datorita trotinetei electrice.
Prin martie 2018 am inceput cu un Ninebot by Segway KickScooter ES 2 cu care am mers aproximativ 3000 de km. Nu stiu daca e mult sau putin dar am facut destule drumuri cu ea si automat economie serioasa pentru ca inainte foloseam Uber foarte mult. Adica facturile lunare erau pe perioada verii cam 700 de lei. In luna iulie 2020 am dat la Uber 50 de lei. Cam asta e diferenta. Pe langa treaba asta vreau sa va zic ca am mers cu ea pana la final de noiembrie. Adica ai cateva luni bune pe an in care te poti folosi de ea non-stop.
De 2 saptamani ma dau cu Ninebot KickScooter E22E powered by Segway care este pur si simpu geniala. De ce? Rotile sunt mai mari – asa ca o sa aveti parte de calatorii fara pana de cauciuc datorita anvelopelor care nu se sparg, este mai teapana, se descurca mult mai bine la gropile din Bucuresti, frana e mult mai ok – frana mecanica este proiectata ergonimic pentru o franare mai sigura si mai usoara, are un far LED pentru vizibilitate maxima in conditii de lumina scazuta, are un display LED unde frana si accelaratia sar mai usor in evidenta datorita culorilor – rosu si verde, este mai puternica si mai rapida – puterea a fost imbunatatita de 300 W care ofera o dinamica mai mare datorita acceleratiei mai rapide si un lucru extrem de important: reflectoare E-MARK pe fata, lateral si spate care te fac mai vizibil in permanenta. Apoi intrebarea pe care o aud cel mai des de cand am trotinata: ce autonomie are? 22 km si 45 km autonomie cu baterie suplimentara.
Eu am pe ea o astfel de baterie ca sa stau linistit. Insa 22 de km pe zi mi se pare mega ok. Daca nu vreti sa va luati baterie externa puteti cara acumulatorul peste tot cu voi pentru ca este mic. Ce viteza prinde? A doua intrebare intalnita extrem de des. 20 km/h iar daca aveti baterie externa va duceti in 25km/h. Ceea ce e mega bine. Pe langa asta va mai spun ca are 13.5 kg greutate si are un sistem de pliere dintr-un singur buton astfel incat poate fi transportata in masina, in mijloacele de transport public sau pur si simplu tinuta intr-o mana.
Pe langa asta e important de stiu ca exista 3 moduri pe care le are: Eco – bateria tine mai mult 15km/h cu autonomie extinsa de 22 km, Normal – viteza de aproximativ 20 km/h si echilibru perfect intre viteza si viata bateriei si Sport – mai rapid si mai energic, cu baterie externa te duci in 25 km/h. Durata incarcarii full este de 3.5 ore (fara bateria externa optionala), greutatea maxima admisa este 100 kg, unghi maxim de urcare pana la 15%, stop intermitent pe frana si pilot automat. Adica daca tineti apasata acceleratia cateva secunde viteza o sa ramana constanta. La toate astea va recomand o casca si cam aia e.
Pe scurt…daca 7 minute de la Marriott din fata pana la Universitate va suna ok…puteti sa o incercati. Mai multe detalii gasiti aici.