“Nu cred ca o tara civilizata din Europa a avut ritmul de dezvoltare a cetateanului, a culturii mai accelerat decat Romania.”
Written by Otrava, Posted in Diverse
Omid Ghannadi e unul dintre oamenii veniti in Romania si indragostiti iremediabil de aceasta tara. Imi place de el pentru ca este implicat in multe actiuni caritabile, este un baiat de foarte mare bun simt, destept, e genul de om pe care te poti baza daca ai nevoie de ceva la 4 dimineata. Sunt sigur ca Omid e acolo. Mereu. De fiecare data este o bucurie si o placere sa stam de vorba. Acum si intr-un podcast.
”De ce vorbesc frumos de România”
„La asta nu m-am gândit: de ce vorbesc frumos de România? De ce nu aș vorbi? Am venit acum 21 de ani dintr-o țară care are și părțile ei mai bune ca în România și părțile ei mai rele ca în România, și cred că motivul adevărat este că am văzut tot timpul România progresând. Tot timpul spun prietenilor că noi ne plângem de România, e greu, se întâmplă ce se întâmplă, dar România de astăzi este foarte diferită de România acum 21 de ani. Nu cred că există român care să spună «Nu frate, era mai bine acum 21 de ani». Eu tot ce am văzut în România a fost dezvoltare. Că ne dorim mai mult, că vrem mai mult, că vrem să fim ca ăia care s-au dezvoltat acum 100 de ani, și ăsta este dreptul nostru. Omul poate să-și dorească, dar pe de altă parte trebuie să te uiți și un pic înapoi, să vezi de unde ai plecat și unde ai ajuns. Mi se pare fascinant, nu cred că o țară civilizată din Europa a avut ritmul de dezvoltare a cetățeanului, a culturii mai accelerat decât România”.
Cât modelează cultura în societate un arhitect?
„Mult. Orice bogăție informațională este bună pentru bagajul unui arhitect sau al unui designer. Aici e și diferența: există arhitecți buni și există arhitecți. Diferența e întotdeauna în cât de multe știe acel arhitect, câte locuri a vizitat, cât de mult știe despre culturi diferite, câte materiale cunoaște, deci practic capacitatea asta de a avea cât mai multă informație te ajută enorm de mult în meseria asta. Și multiculturalitatea e un atu foarte important din start.”
Inside Academy
„Povestea Inside Academy a fost rezultatul unor informații care s-au așezat una lângă cealaltă și au făcut sens. Am avut mai demult un profesor care mi-a dat o definiție a deja-vu-ului și fix așa s-a întâmplat și cu Inside Academy. Eram în emisiune, primeam multe mesaje, unul mai ciudat decât celălalt – ce să fac cu aragazul, cum să-mi amenajez dormitorul. Mă rog, aveam tot soiul de întrebări care veneau înspre mine și înspre co legii mei, și apoi mergeam în emisiune și cumva răspundeam la niște întrebări, firește. Și eram într-o seară acasă, stăteam îngândurat și m-am întrebat de ce să nu facem și noi un curs în care pur și simplu să invităm oamenii normali sau și profesionali și să dăm extractul ăsta pur din informație. Adică nu te iau academic după alfabetul designerilor.
Îți spun ce am învățat de-a lungul anilor, ce am greșit și asta e informația finală conform experienței mele. De asta niciodată nu am intenționat să acredităm acest curs, nu vrem să-l facem momentan vreo facultate, ci vrem pur și simplu să deschidem interesul unor oameni asupra unui domeniu care, să fim serioși, în România fost bau-bau și ușor-ușor devine o chestie pe care lumea să o înțeleagă.”
„Noi încă în România, nici astăzi nu am delimitat diferențele între decorator, designer de interior, arhitect de interior și arhitect. Acum suntem la basic-ul de arhitect și designer de interior, nici măcar nu avem arhitectul de interior, deși facultatea de ani de zile face treaba asta. Decorator, cu atât mai puțin. Deci mai avem până să ajungem așa să înșiruim o ierarhie completă. Ce treabă are arhitectul de interior cu designerul de interior? Sigur, un arhitect ar putea să le facă pe toate, dar pe de altă parte, fiecare poate să fie specializat pe o singură parte din procesul ăsta.”
De ce a ales să lucreze pe gratis?
„Eu am făcut și proiecte pe gratis, pentru că mi-am dat seama că valoarea unui proaspăt designer nu este suma pe care o are în cont, ci portofoliul.
Portofoliul poate să-i aducă alte proiecte, și dacă la alte proiecte tu iei puțin mai mulți bani și îi împarți cu primul proiect, te-a plătit și primul. Deci e vorba doar de timp, și valoarea în general se raportează și cu timp, îți cumpără timp sau îți vinde. Și atunci, eu am investit în acele proiecte, nu am încasat bani atunci ca să încasez mai mulți mai târziu și să-i împart și cu perioada respectivă.”
Podcastul Cronicari Digitali, produs de Zaga Brand și Asociația Humart (Human Made Art), vine cu episoade noi în fiecare joi și vineri pe toate platformele de streaming audio și pe www.cronicaridigitali.ro/podcast.