25 de filme pe care trebuie sa le vezi anul asta!
Written by Otrava, Posted in Film
Pe unele dintre ele ele le-am vazut in cadrul Les Films de Cannes a Bucarest pe altele in cinema. O sa va anunt de fiecare data cand o sa intre in cinema fiecare dintre filmele de mai jos. Mai ales ca vorbim despre cele mai noi productii semnate de Francois Ozon, Guillermo Del Toro, Yorgos Lanthimos, Sofia Coppola, Michel Hazanaviciusm, Michael Haneke sau Fatih Akin.
The Shape of Water – Guillermo Del Toro
Este castiugatorul Leul de Aur, Venice IFF 2017. SUA, 1963, în timpul Războiului Rece. Într-un laborator de maximă securitate, Elisa trăiește în tăcere și singurătate. Dar viața i se schimbă pentru totdeauna atunci când colega sa descoperă un experiment științific secret.

Sally Hawkins and Octavia Spencer in the film THE SHAPE OF WATER. Photo courtesy of Fox Searchlight Pictures. © 2017 Twentieth Century Fox Film Corporation All Rights Reserved
Loveless, dir: Andrey Zvyagintsev
Premiul juriului, Cannes 2017. Borys și Zhenya divorțează. Certându-se constant, și pe cale să vândă apartamentul, se pregătesc fiecare, separat, de noile lor vieți: Boris, cu prietena sa mai tânără și însărcinată și Zhenya cu amantul bogat care-și dorește mult să se căsătorească. Niciunul dintre ei nu pare interesat de copilul lor de 12 ani, Alyosha. Până când acesta dispare.
Good Time, dirs: Benny and Josh Safdie
Un atac care se sfârşeşte rău… Connie reuşeşte să fugă, dar fratele său Nick este arestat. În timp ce Connie încearcă să-şi elibereze fratele pe cauţine, îi vine o altă idee: să-l ajute să evadeze. Astfel începe o noapte lungă plină de adrenalină în cartierele mărginaşe din New York. Premiul Cannes Soundtrack la Festivalul de film de la Cannes în 2017. Robert Pattinson face un rol senzational in acest film.
You Were Never Really Here, dir: Lynne Ramsay
Premiul pentru scenariu, Premiul pentru interpretare masculină, Cannes 2017. O adolescent dispărută. Un ofițer al legii brutal și chinuit într-o misiune de salvare. Puterea, corupția și răzbunarea dezlănțuiesc o furtună de violență care pot să conducă la trezirea sa. Filmul asta trebuie sa il vedeti neaparat pentru ceea ce reuseste sa faca Joaquin Phoenix in rolul lui Joe.
L’Amant Double, dir: Francois Ozon
Chloé, o tănără fragilă, se îndrăgostește de psihologul ei, Paul. Câteva luni mai târziu, cei doi se mută împreună, însă ea descoperă curând că iubitul ei îi ascunde o parte a identității sale.
Wind River – Taylor Sheridan
Cory Lambert (Jeremy Renner) este călăuză în Wind River, o rezervație indiană pierdută undeva în imensitatea sălbatică a statului Wyoming. Când descoperă corpul unei femei ucise, FBI trimite o agentă începătoare (Elizabeth Olsen) care să elucideze misterul morții ei. Profund legat de comunitatea amerindiană, el o va ajuta să pătrundă în această lume ostilă, supusă violenței și izolării, unde legea oamenilor pălește în fața celei nemiloase a naturii…
Patti$ Cake – Geremy Jasper
Patricia Dombrowski, a.k.a. Killa P, a.k.a. Patti Cake$, are 23 de ani. Visează să devină o rapper-iță faimoasă, să-l întâlnească pe O-Z, zeul rap-ului, și să scape din orășelul ei din New Jersey și de jobul de chelneriță într-un bar. În același timp, trebuie să se ocupe de bunica ei, Nana, pe care o adoră, și de mama ei, Barb, o cântăreață ratată, complet instabilă emoțional. Într-o seară, în timpul unui battle într-un parc, Patti își dezvăluie talentul. Încurajată, pleacă într-o aventură muzicală cu singurii ei prieteni ei, Jheri și Basterd.
Jupiter’s Moon, dir: Kornel Mundruczo
Un tănăr imigrant este împușcat în timp ce traversa ilegal granița. Speriat și în șoc, dar și rănit, Aryan poate acum să leviteze în voie. Aruncat într-o tabără de refugiați, este scos de acolo de Dr. Stern, curios să-i exploreze și exploateze extraordinarul secret. Fugarii continuă să se deplaseze, aflându-se într-o permanentă căutare de siguranță și bani, mai ales că sunt urmăriți de Laszlo, directorul furios al taberei. Inspirat de puterile nemaivăzute ale lui Aryan, Stern pășește cu încredere în lumea unde miracolele au loc fără un preț prea mare de plătit…
The Killing Of A Sacred Deer, dir: Yorgos Lanthimos
Filmul spune povestea unui chirurg strălucit, rol interpretat de Colin Farrell, care se împrieteneşte cu un adolescent rămas fără tată. Relaţia lor ia o întorsătură sinistră când medicul îl duce pe băiat acasă pentru a-i cunoaşte soţia, interpretată de Nicole Kidman, şi pe cei doi copii ai lor. “Un chirurg nu omoară niciodată un pacient. Un anestezist o poate face, dar un chirurg nu.” Filmul poartă amprenta unică a grecului Giorgos Lanthimos . Protagoniştii au recunoscut că nu prea au ras în timpul filmărilor, deşi regizorul a insistat că pelicula este o comedie neagră.
The Day After, dir: Hang Sangsoo
Este prima zi de lucru a lui Areum la o editură mică. Șeful ei Bongwan s-a iubit și s-a despărțit recent de femeia care a lucrat în locul ei acum cu puțin timp în urmă. Și astăzi, Bongwan, care este căsătorit pleacă de acasă la muncă, foarte devreme în dimineața întunecată. Amintirile femeii care a plecat îl apasă. În acea zi, soția lui Bongwan găsește un bilețel de dragoste, dă buzna în biroul soțului ei, o găsește pe Areum și o confundă cu femeia care a plecat.
Redoubtable, dir: Michel Hazanavicius
Paris 1967. Jean-Luc Godard, cineastul lider al generației sale, filmează La Chinoise, împreună cu femeia pe care o iubește, Anne Wiazemsky, de 20 de ani asistenta lui. Sunt fericiți, atractivi, îndrăgostiți și se căsătoresc. Dar felul în care a fost primit filmul dezlănțuie în Jean-Luc o autoexaminare profundă. Evenimentele din mai ’68 amplifică acest proces, și criza care-l zguduie pe regizor îl va transforma cu adevărat, acesta trecând de la o stea de cinema la un artist Maoist aflat în integralitate în afara sistemului. La fel de neînțeles pe cât de incompresibil.
Wonderstruck, dir: Todd Haynes
Bazat pe romanul lui Brian Selznick, Wonderstruck (2017) urmărește povestea a doi copii surzi, din perioade diferite, legați de un mister care așteaptă să fie rezolvat. Filmul are loc atât în 1927 cât și în 1977. În perioada anterioară, Rose fuge din casa ei din New Jersey pentru a-și găsi idolul Lillian Mayhew. În 1977, Ben fuge de asemenea la New York după moartea mamei sale, în căutarea tatălui său dispărut. Ben și Rose sunt doi copii din două epoci diferite, care își doresc în mod secret ca viața lor să fie diferită. Ben îl așteaptă pe tatăl pe care nu l-a cunoscut niciodată, în timp ce Rose visează la o actriță misterioasă a cărei viață o înregistrează într-un album. Când Ben descoperă un indiciu intrigant în casa lui și Rose citește un titlu inedit în ziar, ambii copii pornesc în căutarea a ceea ce lipsește, care se desfășoară cu o simetrie fascinantă.
Happy End, dir: Michael Haneke
Cu o acțiune care se desfășoară pe fundalul crizei migrației în Europa, “Happy End” spune povestea unei familii burgheze din Calais în stilul sumbru și realist al regizorului. Portul francez Calais este unul dintre locurile fierbinți ale migrației din Europa, în condițiile în care numeroși refugiați disperați, care trăiesc în tabere de corturi pe care autoritățile încearcă tot timpul să le dezafecteze, încearcă să treacă în Marea Britanie traversând Canalul Mânecii.
“Happy End” a concurat și la festivalul de la Cannes din acest an, unde Haneke a spus că filmul este despre oameni cărora le pasă numai despre ei înșiși. “Este vorba despre orbire emoțională, care nu este direcționată numai împotriva imigranților”, a spus el despre filmul în care joacă Isabelle Huppert, Jean-Louis Tritignant și Mathieu Kassovitz.
Rodin, dir: Jacques Doillon
1880, Paris. La vârsta de 40 de ani, Auguste Rodin primește, în sfârșit, prima sa comandă din partea Statului: Poarta Infernului, un ansamblu monumental format din figuri, unele celebre acum, precum Sărutul și Gânditorul. Viața și-o împarte cu Rose, partenera sa de mulți ani, până când o întâlnește pe Camille Claudel, cea mai înzestrată elevă a sa, care-i devine curând asistentă, apoi amantă. Urmează zece ani de pasiune, de admirație reciprocă și de complicitate.
După despărțirea lor, Rodin muncește cu încrâncenare. Face față atât respingerii, cât și entuziasmului pe care senzualitatea sculpturilor sale le provoacă și semnează, odată cu Balzac, criticat în timpul vieții sale, punctul incontestabil de pornire al sculpturii moderne. La 60 de ani, recunoscut într-un final, devine cel mai renumit sculptor după Michelangelo.
The Beguiled, dir: Sofia Coppola
The Beguiled este un thriller a binecunoscutei regizoare și scriitoare Sofia Coppola. Povestea se desfășoară în timpul Războiului Civil, la un internat de fete din Sud. Tinerele femei iau în adăpostul lor un soldat inamic rănit. În timp ce îi asigură refugiul și îi îngrijesc rănile, casa începe să fie cuprinsă de tensiune sexuală și rivalități periculoase, iar tabuu-urile sunt rupte într-o întorsătură neașteptată de evenimente. Premiul pentru regie, Cannes 2017.
In the Fade, dir: Fatih Akin
Povestea filmului ilustrează viața lui Katja, o femeie care locuiește în Hamburg, împreună cu soțul ei, Kurd Nuri Sekerci, fost deținut, cu care are un fiu de 5 ani. Aceștia s-au căsătorit, în ciuda opoziției părinților. Intriga filmului reprezintă momentul în care femeia este anunțată de poliție că un bărbat și un copil au fost uciși într-un atac cu bombă, iar analiza ADN confirmă că este vorba de soțul și fiul său. Katja suspectează că fundația kurdă a soțului ei ar putea avea legătură cu atacul. Cu toate acestea, sunt arestați doi suspecți, iar procuratura îi acuză de crimă dublă.
La audierea ulterioară a instanței, când un expert științific descrie toate detaliile oribile ale atacului cu bombă, Katja decide că vrea dreptate și răzbunare. Diane Kruger a primit premiul pentru cea mai bună interpretare feminină la cea de-a 70-a ediție a Festivalului de la Cannes.
The Meyerowitz Stories, dir: Noah Baumbach
The Meyerowitz Stories (2017) urmărește povestea intergenerațională emoționantă și comică a unor frați deveniți adulți, care se confruntă cu influența puternică a tatălui lor acum bătrân. Adunându-se pentru un eveniment care celebreaza munca artistică a tatălui lor, o familie înstrăinată se reunește la New York. Harold Meyerowitz, bătrânul tată al familiei, este un sculptor și un artist veteran care crede despre el însuși că este un adevărat geniu. Matthew Meyerowitz, un contabil și manager foarte bogat din Los Angeles este fratele lui Danny și al lui Jean, care nu sunt la fel de realizați, dar care trăiesc în New York și sunt mult mai aproape de arțăgosul și imposibilul lor tată, Harold.
Danny a moștenit temperamentul lui Harold și sentimentul de indignare față de eșecurile altora, vorbind doar despre propriile sale neajunsuri și eșecuri, în timp ce tatăl său nu lasă să treacă un minut fără să amintească tuturor despre cât de nedrept au fost evaluate realizările sale. Aceasta este o familie în care multitudinea de resentimente și nemulțumiri ale membrilor erup odată cu rememorarea trecutului lor familial. Oare cum va evolua dinamica relațiilor familiale?
Okja, dir: Bong Joon-ho
Timp de 10 ani ideali, tânărul Mija (An Seo Hyun) a fost îngrijitor și constant însoțitor al lui Okja, un animal unic de dimensiuni mari cu care a legat o prietenie pe măsură, la casa lor din zona montană a Coreei de Sud. Acest lucru se schimbă însă atunci când un conglomerat multinațional deținut de o familie, Mirando Corporation, o iau pe Okja pentru ei înșiși și o transportă la New York, unde directoarea generală a acestei corporații, o femeie vanitoasă și obsedată de propria-i imagine, Lucy Mirando (Tilda Swinton) are planuri mari pentru cel mai drag prieten al lui Mija.
Fără un plan anume, dar cu un singur scop în minte, Mija pune la cale o misiune de salvare. Călătoria ei devine și mai complicată atunci când în cale îi apar grupuri disparate de capitaliști, demonstranți și consumatori, fiecare purtând o dispută publică pentru a îi decide soarta lui Okja … în schimb, singurul lucru dorit de Mija fiind cel de a își duce prietenul înapoi acasă. Din distribuție mai fac parte Jake Gyllenhaal (Donnie Darko, Prince of Persia: The Sands of Time) și Lily Collins (Love, Rosie). Îmbinând umorul și drama, regizorul și scenaristul sud-coreean Bong Joon Ho (Snowpiercer, The Host), oferă cea mai delicată premisă – legătura dintre om și animal – creând în cele din urmă o viziune deosebită și profundă asupra lumii, care reflectă apartenența noastră într-o anumită măsură la regnul animal. Okja este o producție Entertainment Plan B, Lewis Pictures și Kate Street Picture Company, în colaborare cu Netflix.
120 Battements Par Minute, dir: Robin Campillo
Începutul anilor ’90. Cu virusul SIDA care a făcut nenumărate victime vreme de aproape 10 ani, activiștii Act-Up Paris își inmulțesc acțiunile pentru a lupta împotriva indiferenței generale. Lui Nathan, un nou venit în grup, lumea îi este zguduită de Sean, un militant activist radical, care-și aruncă ultimele fărâme de putere în lupta această intensă.
Hikari (Radiance), dir: Naomi Kawase
Misako este un scenarist pasionat care scrie filme pentru cei cu un defect de vedere sau orbi. La o proiecție, o întâlnește pe Nakamori, o fotografă în vârstă care-și pierde treptat vederea. Misako descoperă curând fotografiile lui Nakamori, care în mod ciudat o duc în trecut. Împreună ei vor învăța să vadă lumea radiantă care era până atunci invizibilă ochilor ei.
A Gentle Creature, dir: Sergei Loznitsa
Într-o zi, o femeie primește acasă un pachet pe care l-a trimis cu puțin timp înainte soțului ei încarcerat. Confuză și profund îngriorată, decide să meargă la închisoare, aflată într-o zonă îndepărtată din Rusia, pentru a căuta informații. Astfel începe povestea unei călătorii pline de obstacole, umilință și violență, povestea unei bătălii absurde împotriva unei fortărețe impenetrabile.
L’Atélier, dir: Laurent Cantet
La Ciotat, vara lui 2016. Antoine se alătură unui curs de scriere creativă, pe parcursul căruia câțiva tineri sunt provocați să scrie un roman polițist cu ajutorul Oliviei, o scriitoare cunoscută. Procesul de scriere va scoate la iveală trecutul orașului industrial, cu șantierul său naval închis de 25 de ani, o formă de nostalgie care lui Antoine îi este complet indiferentă. Mai preocupat de anxietățile lumii moderne, el intră în conflict cu ceilalți. Olivia este deopotrivă alarmată și captivată de violența tânărului.
Les fantômes s’Ismaël – Arnaud Desplechin
În apropierea filmării noului său film, viața unui cineast este răvășită de apariția unei iubiri dispărute…
Sicilian Ghost Story – Fabio Grassadonia, Antonio Piazza
Într-un sat sicilian aflat la marginea unei păduri, un băiat de 13 ani, Giuseppe, dispare. Luna, una dintre colegele lui de clară, refuză să creadă că a dispărut băiatul de care este îndrăgostită și încearcă să rupă legea tăcerii. Pentru a-l găsi, cu riscul propriei vieții, pătrunde în lumea obscură în care prietenul ei este închis și către care lacul oferă o misterioasă cale de acces. Poveste fantastică, Sicilian Ghost Story revizitează mitul lui Romeo și al Juliettei, plasându-l în lumea nemiloasă a Mafiei.
The Square – Ruben Östlund
“The Square” – câştigătorul din acest an al Palme d`Or – cel mai important premiu al Festivalului de Film de la Cannes. Christian este un curator respectat al unui muzeu de artă contemporan, este divorțat și tată a doi copii, conduce o mașină electrică și susține cauzele bune. Următoarea sa expoziție este „The Square”, o instalație care invită vizitatorii să dea dovadă de altruism, reamintindu-le datoria pe care o au față de ceilalți. Uneori, însă, e dificil să te ridici la înălțimea propriilor valori: reacția impulsivă pe care Christian o are în momentul în care îi este furat telefonul nu-i face deloc cinste… Între timp, agenția de PR a muzeului lansează o campanie surprinzătoare pentru „The Square”. Răspunsul la aceasta este complet neașteptat și îi provoacă lui Christian o criză existențială.
Pentru cei care au facut maraton de filme la Les Films de Cannes a Bucarest – 2-3 pe zi cum am facut eu – o cafea buna era tot ce trebuia. Cafeaua oficială a festivalului a fost ca si anul trecut Nespresso. Ca si la Cannes 🙂 #lesfilms #nespressolovestories
#nespressolesfilms2017 #nespressotoujourscannes #nespresso
"Happy End" 120 Battements Par Minute Amy Hargreaves Benny Safdie Fatih Akin François Ozon Guillermo Del Toro In the Fade Jennifer Jason Leigh Joaquin Phoenix Julianne Moore Jupiter’s Moon Michael Haneke Michel Hazanaviciusm Michelle Williams Redoubtable Robert Pattinson Rodin Sofia Coppola Taliah Webster The Beguiled The Day After The Killing Of A Sacred Deer The Meyerowitz Stories Wind River Yorgos Lanthimos You Were Never Really Here
2 Comments