“Spune-mi cum ai fost iubit ca sa iti spun cum iubesti.”
Written by Otrava, Posted in Film
Câștigător al Ursului de Aur și al Premiului pentru Cel Mai Bun Lungmetraj de Debut la Berlin (2018), “Touch Me Not“ de Adina Pintilie a avut premiera în România la Festivalul Internațional de Film Transilvania, în competiția oficială și în cadrul Zilelor Filmului Românesc. Biletele pentru ambele proiecții s-au epuizat în doar câteva zile de la punerea lor în vânzare.
Declanșând aprinse controverse și dezbateri în presa internațională,“Touch Me Not“ explorează, dincolo de tabuuri, rolul esențial pe care intimitatea îl joacă în dezvoltarea umană, propunându-și să deschidă noi perspective, să încurajeze empatia, acceptarea diferenței și libertatea de expresie, să creeze un spațiu de (auto-)reflecție, invitând privitorul să își reevalueze ideile cu privire la intimitate. Mihai Chirilov, director artistic al TIFF, îl consideră “un film unic și esențial în peisajul cinematografic românesc. Un film curajos, fără plasă de siguranță, atins de o candoare și o emoție extraordinare. Un film la care dacă ne uităm ne vedem pe noi înșine.”
Premiera de la Berlinale a dat startul unei cariere impresionante a filmului în circuitul festivalier internațional, TOUCH ME NOT fiind invitat deja în festivaluri prestigioase precum Karlovy Vary, Sydney, Sofia, Moscova, Istanbul, Visions du Reel Elveția și multe altele. Promovarea filmului este susținută de Centrul Național al Cinematografiei și UCIN. De asemenea, filmul va fi distribuit în cinematografe în peste 30 de țări din întreaga lume: Franța, Germania, Olanda, Belgia, Austria, Danemarca, Cehia, Bulgaria, România, Portugalia, Spania, Taiwan etc. Potrivit prestigioasei publicații The Hollywood Reporter,“Touch Me Not” este “un tur de forță imersiv, care te ține cu sufletul la gură până la final. O explorare care deschide noi perspective asupra sexualității umane. Frapant prin inteligență, siguranță de sine și originalitate.”
IndieWire: Uman la modul radical, un tratat curajos despre relația stranie (și deseori înstrăinată) pe care oamenii o au cu propriile corpuri.
Kino-Zeit:“Touch Me Not“ nu e doar un film. E o experiență. Atât de intimă și de profundă încât fie ieși mai repede din cinema pentru că nu poți suporta intensitatea acelei intimități, fie îți asumi riscul de a căuta în tine însuți răspunsuri la întrebările pe care le pune.“Touch Me Not” este o călătorie de descoperire a sinelui. Iar ca film este în același timp și un experiment curajos care aduce în cinema teme, oameni, corpuri și emoții pe care altfel nu le-ai mai fi văzut pe ecrane. Giona Nazzaro (director Venice Critics Week): Cu un curaj extraordinar — deopotrivă cinematografic și politic —“Touch Me Not“ pune în discuție problematici legate de corporalitate și erotism. Asumându-și riscuri la nivel de mis-en-scenă, performativitate și concept, Adina Pintilie creează un care nu poate fi încadrat în nici una dintre categoriile existente. O provocare radicală la adresa sistemului binar al discursului sexual și a necropoliticii sale dominante.
O co-producție europeană
Cu muzică semnată de legendara trupă Einsturzende Neubauten, cu o distribuție mixtă de actori profesioniști și non-profesioniști,“Touch Me Not” aduce laolaltă protagoniști din întreaga Europă: Laura Benson (UK/Franța), Tomas Lemarquis (Islanda/Franța), Christian Bayerlein (Germania), Grit Uhlemann (Germania), Hanna Hofmann (Germania), Seani Love (UK/Australia), Irmena Chichikova (Bulgaria), Dirk Lange (Germania). Imaginea este semnată de George Chiper Lillemark (România), designul de sunet de Dominik Dolejsi (Cehia), compozitor: Ivo Paunov (Bulgaria), scenografia: Adrian Cristea, costume: Maria Pitea (România).
Absolventă a UNATC București, Adina Pintilie este o tânără regizoare română de film premiată de festivaluri prestigioase din întreaga lume. La granița dintre ficțiune, documentar și artele vizuale, filmele sale sunt o apariție distinctă în peisajul cinematografic românesc, distingându-se printr-un stil vizual profund personal, experimentare curajoasă în limbajul cinematografic și explorarea fără compromis a psihologiei umane.
Laura Benson, actriță franceză de origine britanică și profesoară de actorie la celebrul studio parizian Atelier international de théâtre Blanche Salant, a lucrat cu regizori celebri precum Stephen Frears, Alain Resnais, Robert Altman, Jacques Doillon. Tómas Lemarquis, actor de origine islandezo-franceză, a studiat teatru la Cours Florent din Paris și la Școala de Arte Frumoase din Reykjavík, Islanda. A explorat diferite practici șamanice și terapii alternative, procesul său de dezvoltare personală combinând cercetarea spirituală cu experimentarea artistică. Este cunoscut pentru rolul său principal din filmul islandez NÓI ALBÍNÓI (2003). A apărut și în filme precum SNOWPIERCER, X-MEN: APOCALYPSE și BLADE RUNNER 2049.